tisdag 22 april 2014

Smaskig bulgursallad

Till middag idag gjorde jag en smaskig och nyttig bulgursallad, jag fick receptet ifrån grannen för ett par år sedan. Första gången jag lagade det så trodde jag inte att barnen skulle tycka om det, men dom älskade det och sedan dess är bulgursallad återkommande hos oss. 
Man kan ha nästan vad som helst till, men idag blev det lövbiff och en klick ajvar. Supergott!
Om du är sugen på att testa så lagar man den såhär:

Bulgursallad 4pers:
bulgur för 2 pers
1 tärning grönsaksbuljong
ett litet pkt minikeso
1 paprika i delad små tärningar
1/2 gurka delad i små tärningar (fast jag fuskade och gjorde lite större idag)

Koka bulgur enligt anvisningarna på paketet, men lägg till en tärning grönsaksbuljong i vattnet. Låt bulgurgrynen svalna en stund sedan blandar man bulgurgrynen med resten av ingredienserna i en skål. 
Färdigt att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar