söndag 25 maj 2014

Dag 7 och nästa utmaning

Det har inte bara varit mors dag firande idag (synd att man inte kunde smaka på den smarriga tårtan), det har också varit sista dagen för kickstarten som jag har ägnat mig åt denna veckan. Jag tycker att det har gått förvånansvärt bra och vågen visade som jag sa i början av veckan en viktnedgång på 3kg. Hoppas att du känner dig lika nöjd med din insats.

Dag 7
Frukost: 1dl vaniljyoghurt och bär
Mellanmål: en kaffe latte
Lunch: Grönsallad, sparris och halloumi
Middag: grillad kycklingfilé och wookade grönsaker
Kvällsmål: en kopp te

Motion:
1 timmes rask promenad





Nästa vecka kommer jag att fortsätta att cykla till och från jobbet och gå en halv timmes promenad på luncherna. Det är trots allt så lite ansträngning som ger så mycket.
Jag kommer inte att vara lika strikt med maten, men jag kommer fortsätta att äta ca 100g kött, fisk eller kyckling tillsammans med en grönsallad till lunch och middag och hålla mig till lätta kvällsmål.

Igår skrev jag att jag har en ny utmaning för nästa vecka och den nya utmaningen är att jag ska börja löpträna. Eftersom jag är urusel på det så gäller det att starta väldigt basic. Målet är att kunna springa 5km på 3 veckor. Första veckan kommer jag att träna tisdag, torsdag och lördag, upplägget skriver jag om när det närmar sig. 
Jag hoppas att jag kan inspirera även dig att ta på löparskorna och komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar