måndag 19 maj 2014

Gå ner 3kg på en vecka

Hej alla,

ni undrar säkert vart jag har tagit vägen och det är nästan så att jag undrar detsamma. Jag har varit sjuk nu i nästan två veckor, med bara ett par dagars friskhet emellan. Verkligen pyton!
Nu börjar jag i alla fall att återhämta mig och känner mig mer peppad än någonsin för att börja komma igång. Hela kroppen känns helt förslappad av allt sängliggande, vilket för mig ger värsta boosten till att börja träna och gå på diet. Så varför vänta, lika bra att smida medan järnet är varmt som det brukar heta. Jag började redan idag och jag tänker mig att jag tar en vecka åt gången. Egentligen drömmer jag om att detta ska vara första dagen på resten av ett träningsrikt år, men samtidigt är det lika bra att vara ärlig. Jag är en riktig jojotränare.
För er som orkar hänga på så kommer jag att uppdatera bloggen dagligen över hur jag går tillväga för att gå ner 3kg på en vecka. Dieten är bara en quickstart för att känna att det händer något snabbt, alltså inget man lever efter för alltid.
NU KÖR VI!

Dag 1
Frukost: mixa 1dl frysta jordgubbar med 2dl lättmjölk och ta en kopp te eller kaffe om du gillar det.
Mellanmål: ett äpple
Lunch: En mixad sallad och 2skivor stekt lövbiff en liten klick kryddad naturell yoghurt
Mellanmål: 1,5dl vaniljyoghurt med lite bär på toppen
Middag: 6st falafel med mixad sallad och lite fetaost
Kvällsmål: en kopp te eller kaffe och två naturella fincrisp

Motion:
Ta fram cykeln och cykla fram och tillbaka till jobbet, cykeltur på ca50min
Lunchen: sitt inte still, ut och promenera i rask takt 40 minuter innan du äter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar